Az alábbiakban a hozzánk beérkező kérdések közül választottuk ki azokat, melyekkel Önök leggyakrabban fordulnak munkatársainkhoz. Reméljük, az itt felsorolt válaszaink segítségére lesznek.
- Mennyire stabil a sávszélesség, ill. mi befolyásolja?
- Néha nem annyival megy a letöltés, mint a maximális sebesség?
- Ha megszakad a kapcsolatom mi a teendő?
- Lassúnak tűnik a kapcsolat. Miért?
- Be kell-e jelenteni a számítógép cserét?
Mennyire stabil a kapcsolat, a sávszélesség, ill. mi befolyásolja?
Az xDSL lapú Internet előfizetések, maximális le és feltöltési sebességei nem garantált értékek, bár minden szolgáltató törekszik arra, hogy a maximális sebességek a lehető legnagyobb százalékban álljanak rendelkezésre.
A kapcsolat stabilitását szinte kizárólag az alaphálózat (vezetékek, csatlakozók)minősége határozza meg. Az xDSL kapcsolat kiépítését egy műszaki bevizsgálás előzi meg, melynek eredménye alapján döntik el a telekommunikációs szakemberek, hogy a stabil xDSL kapcsolat kiépíthető-e. Ennek ellenére ritkán, de előfordulhat az idő előrehaladtával, hogy a kapcsolat minősége megromlik, ilyenkor a hibabejelentés után a szakemberek kivizsgálják a hiba okát, és rövid időn belül elhárítják azt.
Néha nem annyival megy a letöltés, mint a maximális sebesség?
Ennek számtalan oka lehet, de a leggyakrabban előforduló ok, az elérni kívánt szerver, vagy egy távoli csatlakozási pont túlterheltsége.
Ha megszakad a kapcsolatom mi a teendő?
Az ADSL kapcsolatokban előfordulhat rövid ideig tartó (néhány másodperc) kiesés, mely a PPPoE kapcsolat megszakadásához vezet. Ilyenkor kis idő múlva meg kell ismételni a csatlakozást és minden folytatható onnan ahol abbamaradt.
Amennyiben a csatlakozás sikertelen, meg kell győződni arról, hogy nem csúszott-e szét valahol egy csatlakozó, áram alatt van-e az ADSL modem, esetleg nem tiltottuk-e le a hálózati kapcsolatot.
Ha ezek a teljesen hétköznapi hibák kizárásra kerültek, és a kapcsolat továbbra sem aktív, nézzük meg az ADSL modem kijelző lámpáit, nem világit-e rajta pirosan olyan ami eddig más színű volt, illetve minden a megszokott állapotban van-e.
Célszerű ilyenkor az ADSL modemet 1-2 percre áramtalanítani majd ezután megkísérelni a csatlakozást. Ha továbbra sem sikerül, az ügyfélszolgálat telefonszámán be kell jelenteni a hibát, lehetőleg pontosan körülírva az itt említettek alapján.
Lassúnak tűnik a kapcsolat, miért?
Abban az esetben, ha Ön elindított a háttérben egy letöltést (vagy többet is) esetleg fájlmegosztó fut a háttérben, akkor ezek a folyamatok oly mértékben lelassíthatják a böngészést és a levelek le és feltöltését, ami már zavarhatja a megszokott munkát. Sok esetben ezek a folyamatok annyira rejtve zajlanak, hogy Ön elsőre nem is látja, csak, ha részletesen végignézi a megnyitott alkalmazásokat. A több felhasználóval használt Windows XP esetében ez halmozottan előfordulhat, hiszen a család bármely tagja elindíthatott a saját profiljában egy letöltést, és egy felhasználóváltásos bejelentkezéskor ez a folyamat az Ön profiján nem látszik.
Ilyenkor a nem kívánt le/feltöltéseket meg kell állítani.
Előfordulhat az is, hogy kémprogramok (Spy) vagy vírusok lassítják nem csak a kapcsolatot, hanem magát a számítógépet is. Az érzet ilyenkor is az, hogy lassabban történnek a folyamatok mint eddig. Ezek a jelenségek megfelelő vírusvédelemmel és tűzfallal elkerülhetők. Ha már megtörtént a fertőzés, forduljon hozzánk bizalommal, tapasztalt szakembereink készséggel állnak rendelkezésére.
Be kell-e jelenteni a számítógép cserét?
Az ADSL kapcsolatok PPPoE felületű felhasználó név és jelszó azonosítással működnek, mely teljesen független a használt számítógéptől. Új számítógép vásárlásakor csak a szélessávú kapcsolatot kell megfelelően beállítani, valamint a szerződésen szereplő felhasználói nevet és jelszót megadni. Más teendő nincs.